luni, 24 august 2009

Dileme materne şi paterne

Îi mulţumim Ralucăi pentru că ne-a tras de mânecă, un post nu se lasă aşa neterminat, chiar dacă dă eroare la publish. Între timp, am început şi un curs de puericultură, despre care , într-un post viitor.

Ce vroiam să scriu, continuând febra pregătirilor şi pe fondul ei, este că încă oscilez în legătură cu cele mai potrivite achiziţii, alegeri, decizii:


1. Pătuţ sau ţarc. O colegă mămică îmi recomandase să nu cumpăr pătuţ pentru că oricum bebeluşul se va răsuci şi va băga mânuţele printre zăbrelele patului. Ţarcul ar fi ideal pentru ca el să se desfăşoare. Eu aş lua ţarc numai pentru voiaj, etc. Nu văd cum altceva decât un pătuţ poate fi potrivit pentru coloana lui.


2. Pătuţ tip transformer (adica unul care devine pat pentru copilaşi mai mari de 3 ani) şi care are şi masă de înfăşat inclusă sau toate elementele separate - pătuţ şi masă de înfăşat?


3. Căruciorul - să luam unul sport reglabil în 3-4 poziţii, indicat de la 0 luni, sau cel care are elemente detaşabile şi un landou rămâne sfânt pentru coloană?


4. Îi tot aud pe toţi dând ceai copilului. Eu nu vreau, nu din prima clipă, nu până la vară, eventual. De ce, deşi nimeni nu recomandă, multe mămici dau lapte şi apă?


şi 2 dileme de artilerie grea:


5. Alăptatul: e chiar o tragedie iremediabilă să îi dai unui copil exclusiv alăptat la sân, la un moment dat, biberon cu lapte matern atantuci când tu nu eşti acolo sau când tatăl vrea şi el să experimenteze asta? În cursul de alăptare al Anei Culcer e musai să foloseşti ca alternative linguriţa sau cana, NU BIBERONUL. Chiar va refuza apoi sânul? E uşor de prezis, îi va fi mai uşor să se alimenteze, fără îndoială, însă un bebe caută confortul sânului nu numai pentru hrană.


6. Avem obsesia lui " fii cuminte!". Am auzit spunându-se despre un bebe de 6 luni că e mai cuminte decât fratele său de 2 ani! Sper şi mă educ să nu scot într-un moment de necontrol, clişee adânc înrădăcinate în arhetipul puericultural de genul: Fii cuminte!; EU ştiu mai bine...


Mai presus de dilemele acestea, pe măsură ce ne apropiem de ziua Z, simt că şi Matei imi va dicta şi mă va îndruma spre a lua alegerea cea bună.


Dacă mămicile care citesc acest blog îmi pot scrie 2 -3 vorbe despre dilemele de mai sus şi despre altele, sunt binevenite:).



6 comentarii:

  1. Înainte de toate, te asigur că, odată cu apariţia lui Matei, instinctul tău va rezolva o mate parte din dilemele pe care le ai acum. cât despre cele scrise mai sus: 1.pătuţ, bineînţeles.
    2. nu ştiu, nu cunosc, sună ciudat. mie nu îmi plac produsele 3 în unu...
    3. noi avem de la început cărucior sport, cu 3 roţi maaari maari. excelent, înafară de pana la câte o roată. cu riscul de a supăra pe cineva, spun că, acele cărucioare cu landou, mega-scumpe, le foloseşti cam puţin, pentru că ăştia mici cresc repede şi ajungi tot la cărucior sport...
    4. eu până la un an i-am dat doar lapte matern, fără apă sau ceai. e destul. abia acum bea o tonă de apă, iar ceai doar când e răcit!
    5. eu nu am reuşit faza cu mulsul, nu am avut răbdare...mergea greu de tot. oricum dacă reuşeşti, eu zic că poţi să îl dai şi cu biberonul, ideea e să nu fie ceva f des, suficient de mult încât să devină obişnuinţă...dna Culcer e cam extremistă de felul ei, zic eu.
    6. nu e cazul încă să te gândeşti la din astea...eu, când Matei e "cuminte", devin îngrijorată că e bolnav, zău.

    ps. am un cd de-al dnei Culcer, despre alăptare şi baie, f util. Ţi-l pot da cu plăcere, eu nu mai am nevoie!

    Sper că te-am ajutat, măcar puţin.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru opinii. Sper sa functioneze lucrurile firesc, asa cum, spre surprinderea mea, a functionat pana acum si sarcina. Eu sufar un pic de scenarita, imi creez cele mai urate scenarii ca metoda de a infrunta totul cu usurinta si fara surpize.

    pentru ps: De cand vrem sa trecem prin parculetul vostru sa ne intalnim si jucam cu Matei:). Sper ca weekendul viitor sa fie mai prietenos cu copilasii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Gandindu-ma care tare bine mi-ar fi prins si mie sfaturile, vin si eu cu raspunsurile mele la dilema voastra:). Deci:

    1. Clar, patut. Si al nostru isi rasuceste picioarele printre zabrele, daca are aparatori inalte se duce pana unde se termina aparatorile, daca sunt joase isi urca picioarele peste ele. Ne-am speriat de cateva ori pana l-am surprins ca isi scoate singur mainile, picioarele de acolo. Avand in vedere ca din motive logistice nu il putem tine pe jos si din pat a mai picat, daca am mevoie de 10 minute off il tin in patutul de voiaj. In patutul lui urla in timpul zilei:).
    2. Noi il avem transformabil, dar ii vom adauga caracteristica de transferabil pt bebe 2 pe care il vrem cat de curand. Nu am vrut cu masa de infasat atasata pe patut, nu ni s-a parut prea sigura plus ca ai nevoie de cat mai mult spatiu de manevra, mi se pare ca te limiteaza putin.
    3. Am luat unul si cu landou, si cu scoica si cu sport. Noua ne-a fost foarte bine asa, desi e cam greu landoul.Landoul nostru are si un kit auto care se poate atasa si bebele calatoreste mai bine pe distante lungi. Este omologat si foarte sigur pentru copil:) Poate ar trebui sa luati in considerare si factorul vreme cand il cumparati.
    4. Pai recomanda mamele mamicilor ca asa au fost invatate:) Si noi am evitat sa ii dam ceai, apa nu i-am dat pana acum (5 luni) si nici nu ii vom da prea curand.
    5. Eu nu o vad o tragedie. Dimpotriva:) Nu cred ca se invata copilul cu biberon utilizat mai rar.
    6. Inca nu stim...suntem prea mici.

    Spor la cumparaturi si la luat decizii!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hello! In primul rand imi pare tare bine ca ti-am descoperit blogul!

    Asa ca hop si eu cu parerea mea la dilemele tale:

    1 Patut neaparat in prima faza. Nu isi va prinde mainile sau picioarele printre zabrele ba chiar il va ajuta foarte mult sa se ridice. Noi am luat si tarc pt momentele cand plecam in vacanta dar nu il recomand pe termen lung.
    2 Ar fi mai util un patut cu o latura mobila te ajuta pe tine foarte mult si salteluta de schimbat este foarte buna. Eu am masa speciala de schimbat scutecul dar cred ca ar fi fost mai mult spatiu daca aveam una atasata la patut.
    3. Caruciorul - Conditia cea mai importanta este sa fie usor maxim 9 kg. altfel iti va rupe spatele. Landoul este important pentru primele 5-6 luni apoi nu va mai sta decat in fundulet. Noi am avut unul 3 in 1 pe care as fi putut sa il folosesc pana la 3 ani dar era cam greu si cam mare si cand a facut Vlad 7 luni am luat alt carut sport care are 5 kg si ma pot strecura peste tot cu el.
    4. despre ceai si apa. Eu l-am alaptat pe Vlad exclusiv pana la 5 luni jumate cand am inceput diversificarea si abia atunci am inceput sa ii dau apa. Ceai doar cand e constipat sau racit deci doar in scop terapeutic. Totusi fiecare copil e diferit. Cel mai bine te va sfatui medicul pediatru dupa ce nasti.
    5. Ha ha ha...asa credeam si eu tot dupa cursul lui Culcer ca e interzis biberonul. Cred ca asta e valabila pt prima saptamana de viata. Eu i-am dat lui Vlad lapte muls de la mine cu biberonul si pana nu punea si gura pe san parca nu se satura. Nu i-a placut niciodata sa bea din biberon. Dar si aici se aplica regula de mai sus "fiecare copil este diferit!"
    6. Ehei peste cate stereotipuri o sa dai....depinde doar de tine cum le faci fata. De la "fii cuminte" la "te dau la tigani" sau "acolo e bau bau" pana la nu tunde copilul pana la 1 an sau pana la 3 ani...o tona de ineptii mostenite din generatie in generatie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dacă tot ai cerut păreri... :)
    1/2 pat de la care se poate da o latura jos si daca se poate sa fie si la aceeasi inaltime cu patul vostru, în cazul în care decizi că 3-4 drumuri pe noapte până la patul copilului sunt mai mult decât poţi duce.

    3. eu as lua un sport si as cauta prin cunostinte un landou si scoica, e o investitie care nu merita la cat le folosesti (detin 1 buc landou si scoica de la chicco 3 in 1, bune de dat in caz de)

    4. al meu a servit ceai pe la 2 ani, cu paine prajita si branza sarata si le a primit pe post de medicament.

    5. Nu, nu e o tragedie deloc. Însă ar fi mult mai interesant sa incercati sa va adaptati altfel la viata in 3. Tatal nu trebuie sa alapteze :) ca sa se simta tată. Sunt sute de alte lucruri pe care le poate face cu bebe pentru a isi cladi relatia LOR. Mama nu trebuie 'data la o parte' sau înlocuită, e destul loc în viaţa lui pentru amândoi. Iar mulsul nu e una din plăcerile vieţii :).

    6. Din păcate, clişeele ăstea sunt mai adânc înrădăcinate decât crezi. Dacă chiar vrei să scapi de ele trebuie să nu iei nimic 'de bun'. Nimic din ce ai auzit, nici măcar daca ai auzit de la cei mai buni prieteni. Şi dacă vreo să te re-educi e bine să începi de acum.

    Şi dacă tot veni vorba :), faptul că [] copilul se odihneste mai bine singur în camera lui decât la pieptul mamei, nevoia de pătuţ, ceiuţ, căruţ sunt tot chestii ce merită discutate. Te poţi gândi şi la ele intre timp :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails