miercuri, 10 noiembrie 2010

Un an


De un an Matei ne-a introdus într-o stare minunată. E atât de clişeic ce urmează să spun. Arunci nişte cuvinte mari în vânt şi uite starea!

Mereu m-am cam ferit de superlative şi ridicam din spânceană atunci când citeam ici şi colo despre "minunea mea, soarele meu, viaţa mea". Însă realizez că am tot ezitat să scriu despre multele aspecte ale stării de a fi părinte pentru că ar fi trebuit să folosesc numai cuvinte mari. Şi nu pot. E ca şi cum aş sigila într-o capsulă, definitiv, ca o fatalitate, un gând, un fapt, fără aripi, fără nuanţe, fără reţele, care tocmai prin multitudinea de căi deschise ar da o definiţie, prin nedefinirea exactă.

Nu pot spune că Matei e minunat, desăvârşit, extrem de curios, foarte prietenos, şi cel mai frumos căci aşa este! Dar nu-i numai aşa şi nu doar atât.

Cum a crescut Matei într-un an?



Deşi nu avem grade de comparaţie, ne pare un copil extrem de înzestrat şi avem impresia că suntem complet detaşaţi când analizăm asta. Yeah right!

Îmi spun deseori că este atât de vesel, dornic să interacţioneze, atât de firesc adaptat la viaţa în care suntem toţi trei implicaţi - as familyguys - nu pentru că ăsta este felul nostru de a fi , ci pentru că e zilnic înconjurat de bunici care îl îndrăgesc, pentru că întâlneşte foarte des copilaşi de vârsta lui dar mai presus de toate pentru că este alăptat şi alinat. Pentru că este încurajat şi îndemnat să cunoască, să exploreze, să se bucure.

Comunicăm foarte bine şi este în faza în care observă că îl înţelegem. Ne indică cu degetul ceea ce vrea, începe să îşi contureze personalitatea ţipând, cântă şi dansează, imită sunete, arată becuri, se uită la frunze, îi place vântul, s-ar bălăci îndelung în apă, şi câte şi mai câte.

L-am hrănit cu quinoa, mei şi amaranth, fără zahăr, sare şi aditivi dar am scăpat în meniul sau şi ceva pâine care îi place enorm. Îi procur lactate, carne şi ouă bio însă legumele şi fructele sunt din piaţă. Sunt eu fan Organix pe toata linia însă tot cerealele cu lapte praf sunt preferatele lui. Se descurcă excelent cu finger food de pe la 8 luni însă nu-i mâncăcios din fire. Încerc să găsesc o cale relaxată şi plăcută de abordare, fără interdicţii şi recompense alimentare. Aşa că şi-a băgat mâna în tortul lui de 1 an pentru adulţi cu riscul că putea să îi placă însă l-a preocupat mai mult demontarea elementelor. Totusi, pentru ziua lui, un tort sănătos cu mango şi cremă de brânză ni s-a părut mai adecvat.

A depăşit de curând 10 kilograme şi are în jur de 78 de centimetri. I-am limitat cât am putut medicamentele date aiurea şi sunt convinsă că mai am de învăţat aici. A răcit o singură dată un pic mai tare şi a bifat un roşu în gât în vară.

Pentru că nu îmi plac reţetele de creştere a copilului, deşi cam aşa îmi petrec timpul liber de mamă în CIC - citindu-le pe-ale altora - nu scriu astfel de aspecte. Par bizare şi nepotrivite astfel de adnotări la ceas aniversar. De aceea le scriu acum, pentru că nu prea am aplicat şi nu prea cred că în tabele şi caietele cu grafice găseşti evoluţia. Am notat la început tot felul de coordonate şi am realizat destul de rapid că-s inutile. Dar ştiu că voi dori să îmi reamintesc câte ceva la un moment dat.

Ce a facut Matei din noi în acest răstimp?

Ne-a readus în starea de a fi curioşi, de a gândi, regândi şi analiza faptele şi vorbele noastre. Ne-a ajutat să fim mai introspecţi, mai calmi, mai buni. Ne-a făcut să ne oprim din goana asta nebună după lucruri şi fapte inutile. Ca să îl privim, să îl mirosim, să îl adorăm, să ne băgăm în sufletul lui. Să ne simţim tare vinovaţi când ne ieşim din fire sau ne pierdem răbdarea.

Ne dorim să stăm lipiţi de el şi să îl privim cum doarme şi să păstrăm starea asta minunată.
Nu vreau să încremenim extatic în starea asta, toate vor fi minunate, îmi doresc să ni le putem aminti şi retrăi, pentru că sunt deja atât de multe, toate copleşitoare, încât parcă am uitat anumite detalii.

Nu pot să nu gândesc - Ce am făcut atât de frumos şi bun pe lume încât să merit aşa ceva? Da, e greşit să gândeşti în economia cerere – ofertă a adulţilor! Ştiu asta, şi totuşi, ce am făcut atât de bun?

La multi ani Tei-Tei!

11 comentarii:

  1. A trecut un an!!!!Nici nu stiu cand? A fost u an minunat Matei, in care experimentat rolul de matusa . Am avut ocazia sa vad cum creste si se infloreste un pui de om .Mi-ai daruit momente extraordinare ( primul suras , primul gangurit , primii pasi si multe altele.) Nici nu sti cu cata energie ma incarc cand te vad si cand te aud. Sunt convinsa ca in anii urmatori ne vei aduce numai bucurie. Abia astept sa vad cum cresti (dar nu prea repede ) caci esti superb.Te iubesc Matei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Va spun la multi ani cu drag, chiar daca ne-am vizionat rar, sunteti f aproape de sufletul meu!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani, Matei!!!Sa fiti fericiti si sa va bucurati unii de altii. Si sa scrieti mai des:)

    RăspundețiȘtergere
  4. La Multi Ani si la cat mai multe aventuri impreuna! Normal ca e cel mai cel copil, e o reactie fireasca, tot parintii inteleg - cred ca in viata mea nu am zambit mai tamp decat acum, cand ma uit la piticul meu :D.

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani Tei! Cu mare drag te imbratisez :*

    Bee, daca nu stii ce ai facut atat de bun incat sa meriti... poate inca sunt lucruri de facut :D. Zic si eu, ca ma intreb la fel ca tine. Sa-ti traiasca mami!

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Raluca- pai musai sa ne vizionam mai des si clar vom cauta noi o ocazie sa vedem the expecting mom. Si multe altele, ca sa vedem mezinul.

    @ Raluca- Multumim, multumim, si nu mai promit sa scriu mai des ca mi-am mai propus o data si n-am prea reusit.

    @Zu- asa-i, asa-i.

    @Monis - si noi imbratisam Santiagul. Nici o clipa n-am privit lucrurile asa, m-ai pus pe ganduri. Ma gandeam ca ceva bun se ofera daca ai facut ceva bun- cum spuneam, in economia cerere-oferta. Nu m-am gandit nici o clipa ca 'rascumparea' este in desfasurare.Trist rau ca gandesc asa. Cumplit de limitat.:D :(

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa traiasca Gloriosul, sa se faca mare, sa se umfle sanatatea si norocul in el! Iar pentru ce zicea Pitri... io nu cred ca ti se da ceva pentru ca FACI ceva. Ci pentru ca ESTI asa. Adica, nici unul din voi nu-mi amintesc sa fi descoperit vreun nou element in tabelul lui mos Mendeleev... sau sa fi scris vreun roman care a facut inconjurul lumii... sau sa fi pus bazele unei corporatii care sa concureze Apple in cativa ani. Dar, daca ati fi facut-o, nici pe departe n-ati fi fost atat de minunati, de curati si de inimosi cum sunteti. Iar Matei... pur si simplu s-a integrat perfect in puzzle-ul asta familial aureolat.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mare indian apash! Multumim pentru urari si pentru cuvintele frumoase! Pregateste scenariul ala ca mai ai o zi ;) Si sa-i gasim si lui Matei un rol micut, sa facem o piesa pe cinste!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ooo, La multi ani, Matei! A trecut deja un an? Cand mi-ai spus ca Matei zice miau, ham, si altele asemenea, am zis "mai, oamenii astia au un geniu si nu-si dau seama!", crezind ca Matei are vreo 8-9 luni. :)

    Sa creasca mare, frumos si sanatos, sa va bucurati de el si el sa se bucure de voi timp indelungat. Iar judecata lui Monis este foarte frumoasa si sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumim Andreea, same goes to Mateigoespublic! :)

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails