luni, 12 aprilie 2010

Şi Matei Tudor


Profit de timpul de-afară - astenia de primăvară - pentru a publica un mic articol. Că de când nu ne-am văzut, multă vreme a trecut şi multe s-au întâmplat şi băiatu-i botezat. Se poate şi articula ca să iasă ceva de genul 'botezatu', dar singura asemănare între Matei şi cunoscutul creator autohton este char faptul că amândoi sunt botezaţi.

Şi-uite-aşa, din preambul în carambul, am scos din mânecă colţul cărţii celor întâmplate weekendul trecut. Noi, trebuie să recunoaştem, nu prea o avem p-asta cu biserica. Poate mai mult "o avem" cu biserica catolică în sensul că apreciem, distant şi dintr-un colţ tăcut în ambele cazuri, naturaleţea obieceiurilor şi lipsa de absurd autoritar în comparaţie cu biserica "noastră". Şi includ aici şi fenomenul Taize (google it!) despre care tot am zis că o să scriem dar cerneala s-a facut gel.

Sâmbătă, insa, am simţit amândoi că "ceva" ne-a mişcat. Poate pentru că era vorba despre Matei, sau pentru că ne imaginam noi un scenariu mult mai rigid, în orice caz pot să spun cu mîna pe inimă că ne-a plăcut.

Chiar dacă Popa cu nume generic Dulfu - nu şi ceilalţi doi - a început să citească din sfintele cărţi cu litere aurite folosind o limbă de lemn, citez: "Se botează robul lui Dumnezeu Matei Tudor, care ... blblblblblblblblblblblblblblblb... amiiiiin...". Niciun cuvânt născocit de mine mai sus! Chiar dacă au dublat taxa ca la table şi apoi au făcut poartă în casă, sau mai bine zis ...în Altar, şi au recunoscut că biletul de plată este la jumătate dar nu ar strica nişte bani întru amenajarea interioară şi exterioară a lăcaşului. Să fie primită! Taxa.

Cu toate acestea, au respectat dorinţa noastră de a nu scufunda băiatul după geamandură şi au folosit varianta de botez statupalmăbarbăcot, adică l-au pus pe cogeamite Matei (aprox 7.500 şi 70 cm) să stea în cristelniţă până la piept, au luat în palmă apa sfinţită, au coborât bărbile şi şi-au suflecat sutanele până la cot şi au turnat de o manieră chiar tandră stropi vii pe căpşorul botezat.

O altă anecdotă aparte se leagă de comandarea şi ridicarea tortului - nu de botez, ci de sărbătorire a 5 luni ale lui Matei - care a fost customizat prin telefon după cum urmează:

- Bună ziua, cu ce vă putem ajuta?
- Am comandat un tort la dumneavoastră şi urma să stabilim detaliile textului de urare.
- Spuneţi, vă ascult...
- Păi, o să scriem aşa..."De 5 luni pe felie" şi "Matei Tudor".
- Cum cum? "De cinci ce?"
- Scriem "De 5 luni pe felie" şi dedesubt "Matei Tudor".
- Deci: '"De 5 luni pe cum, felie?" se auzi vocea de la celălalt capăt chicotind
- Da, şi vă rog să îl decorăm cât mai simplu, fără trandafiri, culori ţipătoare, alte sclipiri inutile, zic eu , acordându-le muult prea mult credit.
- Da , doamnă, facem cum vreţi.

M-am dus sâmbătă dimineaţa să "ridic" capodopera culinară, dar sfătuit de acasă să verific totuşi ce s-a scris pe tort cu creion de ciocolată...să nu fie vreu "D-e 5 luni..." sau mai ştiu eu decoraţiune să troneze pe sus-numitul tort.

Ca un făcut, aflat la inspecţia de primire a tortului, se ridică ambalajul şi ce să vedeţi?

Doi botoşei bleu în stânga sus....fie... o floare albastră în dreapta jos...(Tanti cofetara s-a simtit lezata in avantul ei creativ si a zis sa umple golul sec si sterp al tortului) ... şi ...şi?...şi text:

"De 5 luni pe felie şi Matei Tudor".

Acum, bine că nu a scris pe tort "Bună ziua, cu ce vă putem ajuta?...Am comandat un......facem cum vreţi". Am rugat să se şteargă conjuncţia copulativă de pe tort şi am plecat în fugă pentru ultimele preparări...
Tortul a rămas cu floare-albastră, floare-albastră, totuşi este trist în decoraţiune)

După slujbă - care repet, chiar ne-a mişcat - am fost la papa, la Şoni. Mâncare bună, decor ce parcă aducea briza mării din Vamă pe geam, direct pe duşumea, bănci şi mese. Şi aici au fost mici peripeţii organizatorice dar una peste alta totul a decurs în parametri normali.
Fără funde pe scaune, fără ursitoare, fără meniuri cu sărmăluţe şi ardei învelit în staniol.


Ar mai lipsi ceva...nişte poze, numai că eu nu am acces direct la ele în acest moment şi deci urmează un follow-up post sau un later edit.

Pe curând.

9 comentarii:

  1. AM RAS CU POFTA LA FAZA CU TORTUL:)))))

    RăspundețiȘtergere
  2. mi-a placut foarte mult, a fost intim asa :) popa dulfu a facut toti banii :)

    mie cel mai mult mi-a placut slujba din geneva (sau ma rog, yverdon-les-bains) de la templu, da aia nu erau nici macar catolici, erau protestanti sau ceva. mai tineti minte, era la intrarea in manastirea agapia, in avizier, un afis cu crestinii si cum s-au impartit ei ... erau 2 sageti mari cu ortodocsi si catolici, si apoi restu sectarilor la gramada, in jos cu toti pacatosii :)

    apoi ciuperci, vinete, branza. chiar, cine a mancat totoseii ?

    RăspundețiȘtergere
  3. hihi, ma bucur ca nu doar noi am simtit asta. daaa, am uitat treaba aia de la Agapia. Eu am ramas cu sorturile acoperitoare de picioare dezgolite rusinos care aveau imprimeuri cu capete de morti si dovleci a la Halloween.

    Erau naspa totoseii, unu a fost trimis cu o felie de tort, altul troneaza si acum jumate'muscat pe feliile lui si Matei Tudor.

    RăspundețiȘtergere
  4. hai ca m-ati distrat cu tortul! eu am patit-o cu rebecca, scrisa rebeca, desi subliniasem cel de-al doilea "c",

    si am mai patit-o in vremuri imemoriale, cand am fost ceruta in casatorie cu un tort, pe care scria:"Vrei sa FI sotia mea"... asta din categoria "cum o litera lipsa poate sa strice tot farmecul momentului"

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) Da, aia cu "Vrei sa fi..." e chiar tare! E genul de duda pe care o anticipam si noi..."D-e 5 luni pe felie..." dar NA fost sa fie. Numai cofetar sa nu fii, stress mare, umplutura amaruie si limba romana la nivel de conversatie scrisa:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Hahaha, mi-a placut ce ati scris pe tort! Foarte inspirati! Felicitari pentru crestinarea lui Matei! Daca mai intarziati putin nu mai avea loc in cristelnita! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. pfff urmeaza si botezul lui mister Tudor al meu... e bine ca stiu ce ma asteapta :)

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Alia_ dap, sa fiti vigilenti:).
    Cand e? Weekendul asta?

    RăspundețiȘtergere
  9. mnu... daca poti crede inca nu stiu cand va fi... o sa fie asa greucean ca se ia la tranta cu popa.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails